ALICE GUY



ALICE GUY


Va néixer a França de pares editors, la seva infància la va passar entre França, Xile i Suïssa. Després d'estudiar secretariat en 1894, va obtenir el lloc de secretària a la Companyia General de Fotografia de Max Richard.

Amb la càmera Demeny-Gaumont, Alice Guy en 1896 combina imatges en moviment i l'art teatral amb una primera pel·lícula titulada La fée aux choux . Guy va realitzar un remake en 1901 titulat Sage-femme de première classe , mentre es manté al corrent de la investigació de Etienne-Jules Marey , de Georges Demeny , i associa els errors tècnics per crear els seus primers trucs, utilitzant caixets, la superposició i la projecció de la banda cap avall.

Va ser la primera persona a dirigir una pel·lícula de ficció. 2 Va ser pionera en els efectes especials , la ciència ficciófílmica, el llenguatge cinematogràfic (plans, il·luminació, attrezzo, muntatge, caracterització ...) i fundadora del que més tard s'ha considerat la professió de productor o productor executiu . Així mateix, va ser la primera persona que va aconseguir mantenir-se econòmicament a través d'aquesta professió. Va rodar més de 1000 pel·lícules al llarg de la seva vida, va fundar diverses productores a França ia Estats Units i va lluitar per ser reconeguda internacionalment com a directora , actriu iproductora . La història del cinema va esborrar el seu pas per la història i va atribuir les seves pel·lícules bé al seu marit, bé a anònims, o bé mai van ser esmentades, cosa que no deixa de ser un greu error històric i artístic perquè és impossible entendre l'obra de Méliès i altres directors del cinema primitiu sense la seva influència. Tot i la marginació que ha patit per part dels historiadors pel fet de ser dona , en el context de l'època va ser molt apreciada i admirada pels altres professionals del sector. La seva primera pel·lícula -i per tant, la primera pel·lícula de la història del cinema- va ser La fada de les cols de cabdell ( La Fée aux Choux, 1896).

Tot i els rumors històrics, Guy mai va treballar amb els germans Lumière perquè, tot i tenir una gran amistat i pertànyer al mateix cercle, els germans Lumière mai van creure que la gravació d'imatges implicaria la construcció d'històries, és a dir, fer pel·lícules . Davant la sorpresa de tots, Guy va tenir un èxit inimaginable i immediatament nombroses persones van decidir copiar aquesta professió


Comentaris